
Skal forklare hvem vi er, hvor vi skal og hvorfor
- De to heftene som skal formidle den nye strategien har nesten samme innhold, men forskjellige forsider tilpasset kundene og ansatte, dette har vært en fordel arbeids- og budsjettmessig sier Braarud.
Han forteller videre at kommunikasjonsmalen gir gode råd, tips og retningslinjer for hvordan vi kommuniserer merkevaren vår på best mulig måte – internt og eksternt.
Håper å øke resultatet
Braarud som tidligere har arbeidet 11 år som sjef for Øvre Eiker Fibernett sier de skal utvikle og dyrke selskapets kjernevirksomhet innen strømnett, fiber, strømsalg og kraftproduksjon. Dette håper de vil kunne øke resultatet fra dagens nivå til nærmere 15 -20 millioner kroner i løpet av en 5 års periode.
Nytt intranett utviklet
- For å kunne formidle informasjon og systematisere lagring av data for alle ansatte, ble det bestemt å utvikle et nytt intranett. Det ble brukt Microsoft sitt «Share Point» til å utvikle dette, forteller Braarud. De fleste selskaper betaler allerede for Microsoft sine program og får derfor tilgang til intranett programmet Share Point gratis.
Braarud forteller videre at det har vært mye arbeid for å standardisere lagringen av arbeidet som de ansatte gjør direkte i intranettet. - Dette effektiviserer arbeidet slik at alt blir tilgjengelig for alle på en enkel måte i skyen og på alle plattformer sier Braarud. Han forteller videre at de fikk 40 timer starthjelp fra en konsulent mens resten ble gjort selv.
- Dette har vært svært kostnadseffektivt, og intranettet fungerer automatisk på alle PCer, nettbrett og mobiltelefoner. Fra vi begynte arbeidet med ny løsning, tok det under 2 måneder før vi var ferdige og på nett sier Braarud.
Kan hjelpe andre med å bygge nytt intranett
- Vi vurderer å bistå andre som ser på dette som interessant. Braarud sier de ennå ikke har valgt å definere dette som et produktområde, men tar gjerne imot besøk fra de som er interessert i å få vite mer.