

I Distriktsenergi var vi meget klare på at det var Elhub som skulle gjøre denne jobben på vegne av felleskapet og ikke hvert enkelt selskap. Da er det ekstra hyggelig å se at Elhub leverer fra øverste hylle.
Nå vil de nærmeste dagene gi oss en pekepinn på spørsmålene som kommer inn til nettselskapene og kraftleverandørene er av den krevende sorten eller ikke.
Totalt 334 000 kunder bestilte Norgespris denne dagen. 99,9% av bestillingene ble gjort på Elhub Min side, mens 0,1% bestilte via sitt nettselskap. – Det er ingen store overraskelser i fordelingen mellom prisområder, sier Sigbjørn Høgne adm.dir. i Elhub. Tabellene under viser fordelingen per husholdning og fritidsbolig, samt hvordan dette fordeler seg per prisområde.
Prisområde | Antall som har bestilt Norgespris | Hvor mange i prosent av de som kan (har rett til) har bestilt Norgespris? |
NO1 | 136519 | 12 % |
NO2 | 119772 | 19 % |
NO3 | 172 | 0 % |
NO4 | Under 100 | 0 % |
NO5 | 19574 | 8 % |
Prisområde | Antall som har bestilt Norgespris | Hvor mange i prosent av de som kan (har rett til) har bestilt Norgespris? |
NO1 | 22315 | 21 % |
NO2 | 27034 | 27 % |
NO3 | 204 | 0 % |
NO4 | Under 100 | 0 % |
NO5 | 7971 | 17 % |
Som bransjeorganisasjon registrerer at det er enkelte forhold som fortsatt ikke har fått sine svar, men disse gjelder regelverket og tolkningen av dette. Og ikke minst oppfølgingen av de ikke digitale kundene som åpenbart vil utfordre fremover. Men det er fortsatt tid til å håndtere det.
Når det gjelder selve bestillingen ser det meste ut til å være klart nok. Så langt.