None
Medlemmer

Merkedag på Facebook

av Redaksjonen
28. juni 2017
Denne uken rundet Distriktsenergi 10 000 følgere på Facebook. – En milepæl, sier Knut Lockert, daglig leder i Distriktsenergi.

Redaksjonen

Sammen med sine medlemmer av distriktsenergiverk vil Distriktsenergi bidra til å skape levende og aktive lokalsamfunn. Med nærhet, styrke og samarbeid kan hele landets kompetanse og ressurser tas i bruk.

Tidlig denne uken rundet Distriktsenergi en viktig milepæl: 10 000 følgere på Facebook.

– Vi er stolte og glade for at så mange ønsker å følge med på arbeidet vi gjør og sakene vi tar opp, sier Knut Lockert, daglig leder i Distriktsenergi.

Helt siden Distriktsenergi i 2015 bestemte seg for å satse på digitale flater, har målet vært å spre kunnskap om organisasjonens arbeid, samtidig som man legger grunnen for en bredere og mer åpen debatt kraftbransjen.

– For oss er det viktig å nå ut bredt. Med en voksende følgerskare på Facebook får vi en debatt som utfyller de vi finner i bransjebladene, slik at meningsbærere og forbrukere også kan få med seg det som skjer, sier Knut Lockert.

Neste kake

Under årsmøtet i Narvik stemte en enstemmig generalforsamling frem forslaget om at Defo skulle bytte navn til Distriktsenergi. Motivasjonen for navneskiftet speiler tanken bak den digitale satsingen.

– Det handler om å gjøre oss mer kjent utenfor egen medlemsmasse, med tanke på myndigheter, regjering, organisasjoner og andre aktører som er med og påvirker oss som bransje, uttalte styreleder Halvard Fjeldvær etter avstemningen.

Denne uken ble begivenheten feiret med kake på Distriktsenergis kontor i Oslo.

– Vi holder trykket oppe, og satser på å bestille en kake det står «15 000» på om ikke så altfor lenge, sier Knut Lockert.

28. juni 2017