Uthaug skisserer opp flere muligheter for å kunne forenkle produktene, samt at det blir en rettferdig prissammenligning for alle leverandørene i portalen.
– Vi ønsker å forenkle produktene slik at de blir enklere å forstå for kundene, sier Uthaug.
Forbrukerrådet inviterer til diskusjon
Den nye strømprisportalen til Forbrukerrådet har som mål at den skal forbedre mange av de klare svakhetene som prisoversikten til Konkurransetilsynet hadde. Etter at portalen ble lansert i høst har det kommet mange henvendelser om diverse feil og mangler på tjenesten.
– Vi har fått mange henvendelser direkte til Forbrukerrådet og via Defo. Vi arbeider kontinuerlig med forbedringer, forteller Uthaug.
Defo vil legger frem punkter til forbedring
Forbrukerrådet ser det allikevel hensiktsmessig å invitere blant andre Defo til et møte for å gjennomgå aktuelle områder med forbedringspotensiale. Defo er positive til dette og stiller gjerne opp på et slikt møte sammen med noen av våre medlemmer som har brukererfaring fra portalen.
Vi ønsker dine tilbakemeldinger
Defo vil gjerne ha innspill til forbedringsmuligheter fra våre medlemmer. Kunder kan også så raskt som mulig sende inn forslag slik at vi kan få tatt de med på møtet med Forbrukerrådet.
Klikk her for å sende inn dine innspill!